24 Ocak 2008 Perşembe

Sawura Wako

Meslek lisesinin -ve tabii diğer tüm düz liselerin kullandığı- ders kitabı çok fena bir kitap. İçinde modern dil öğretimine dair neredeyse hiçbir şey yok. İsmi "An English Course For Turks". Bir İngilizce kitabının ismi böyle olur mu yahu? Hiç çekici değil. Eğlenceli olmalı dil öğretimi. Şarkı yok mesela kitapta. Anlamsız diyalogların bulunduğu bir kasedi var yalnızca, o da işe yaramıyor. Ben de bu açığı kapatmak için kendi arşivimdeki, dil öğretimi için yapılmış akılda kalıcı ritimli küçük şarkılar olan "jazz chant" leri kullanıyorum yeri geldikçe. Böylece derse biraz renk katabiliyorum.

Bu dönem, birinci dönem konularımı tamamladıktan sonra 1 dersim kaldı geriye. Onda da öğrencilerime jazz chant'lerden farklı olarak dünya müziklerinden örnekler dinletmeye karar verdim. MP3 çalarıma Simply World serisini, Pink Martini'nin "Hang On Little Tomato"sunu yükledim, bilgisayarımın hoparlörlerini çantama attım, okula vardım. Daha önceden haber uçurduğum için merakla bekliyorlardı. İngiliz, Japon, İtalyan, Fransız, Afrika müzikleri dinlettim. En çok "Cake"i beğendiler. Ama daha sonra şarkıları ardarda dinlediğimiz için ilgileri kayboldu. Bir tanesi "İsmail YK yok mu hocam?" diye sordu. Hoş, baştan bu soruyu soran öğrenciler de çıktı kimi sınıflarda. "Madem öyle, Türkçe bir şeyler de dinleyelim." deyip Bulutsuzluk Özlemi ve Bülent Ortaçgil şarkıları çaldım. "Ayna grubu mu?" diye sordular. Öğrencilerimin arasında Ayna grubu pek meşhur. Ayna grubu mu kaldı piyasada?! Neyse ki birkaçı "Yaşamaya Mecbursun"u hemen öğreniverdi de, ben de mutlu oldum.

Hiç yorum yok: