8 Ocak 2008 Salı

Tuz

Geçenlerde mahallemizin bakkalına sipariş vermek için telefon açtım.

Ben: 1 kilo domates, 1 kilo yoğurt, 1 paket puding.
Bakkal: Tuz mu?
Ben: Tuz değil. Puding.
Bakkal: Tuz mu?
Ben: Tuz değil, tuz değil. Puding.

Sonunda mesele anlaşıldı. 'Toz olan puding mi?' demek istiyormuş. Buranın insanı o'ları u şeklinde söylüyor. Çocuğa çucuk, korumaya kuruma, gole gul diyor. Geçen sene Türkçe öğretmenimiz bu yüzden çıldırma noktasına gelmişti. Çocuklar o'yu kapalı u, u'nun kendisini de açık u diye tanımlıyormuş. Bir an çıkıverdi aklımdan.

4 yorum:

Adsız dedi ki...

sizi google reder a eklemek istiyorum blogunuzun adresini yazıyorum ya da yapıştırıyorum ama sizinki değil de ucansupurge.blogspot.com ekleniyor böyle bir saçmalık olabilir mi? listeme eklediğim hiç bir blogda bu sorunu yaşamadım. cok ilginç bir şey 1 ay kadar önce de denemiştim yine böyleydi. rss ayarlarınızda bir sorun olabilir mi? gerçekten çok tuhaf...

Suricata dedi ki...

Daha önce blogu ekleyenler olmuştu ve sorun yaşanmamıştı. Ben de şaşırdım böyle bir şey olmasına. Her şeyi kontrol ettikten sonra size yeniden bir yanıt yazacağım.

Adsız dedi ki...

Keep on writing!!

Merhaba, bugun ilk defa okuyorum yazdiklarinizi.Bir ogretmen olarak anlattiklariniz beni cok dusundurdu, guldurdu ve huzunlendirdi sanirim..Ama paylastiginiz icin tesekkurler..
Kolay gelsin..
Ebru

Suricata dedi ki...

Bu aralar -malum dönem sonu- yazılılardan yazmaya pek vaktim olmasa da bir şeyler karalamaya çalışıyorum.

Güzel sözleriniz için teşekkürler.