14 Mayıs 2008 Çarşamba

Sınav Turizmi

Haftasonu ALES için şehir dışındaydım. Küçük yer olduğundan ilçenin ilinde ALES, KPDS, ÜDS gibi sınavlar yapılmıyor. Biz de bu sınavlara girmek için çevredeki büyük illere gidiyoruz. Sınav süreci gezi tadında, eğlenceli geçse de dert oluyor. Başvuru için git, sınav için ayrıca git...

Geçen sene KPDS'ye girmek üzere en yakın ile gittiğimizde doğunun büyük şehirlerinde "sınav turizmi" diye bir şeyin oluştuğunu fark ettik. Biz 'buralardan kimse girmez KPDS'ye' diye öğretmenevinden yer bile ayırtmadan varmıştık sınav iline. Orada oda bulamayıp isteksiz isteksiz merkezdeki otellere yönelmiştik ki onların birinde de ancak iki oda bulup sevinmiştik. Lobide beklerken bizim gibi sınav için acaip acaip yerlerden gelen öğretmenlerle tanışmıştık. Her sınav dönemi böyle yoğunluk olduğunu söylemişlerdi. Bu dönem bir de ALES'e girince söyledikleri tescillendi. Otobüsler sınava gireceklerle doluydu. Biz bu sefer akıllı davranıp kalacağımız yeri önceden ayarladık. Sınavımıza sorunsuz girdik çıktık. Pazartesi görevlerimizin başındaydık.

1 yorum:

Dikkat! biyo var ! dedi ki...

Biliyor musun?
Ay nerden bilecen ki sanki ;)
Benim Batmana tayinim çıktığında şu terörün en yoğun olduğu zamanlarda bizimkiler "göndermeyizde göndermeyiz"diye,ben "gidecem huleynn,ne zamana kadar baba parası yicem"diye direnirken Ankara'dan uçakta olduğunu öğrenmiştik tabii.Ben ilk kez uçağa binecektim.
"Amaaaaan Ankara'dan Batman'a kim gider ki?"diye cahilce düşünüp kalan son 2 gün içinde yer ayırtmak için havayolu şirketini aramıştım.
-Hiç yerimiz yok hanfendi
-Nasıl olur yaa
-Evet hiç yerimiz yok
-2 gün sonra gidicem ben,yer olmaz mı!
-Hanfendi biletler 3-4 ay önce ayırtıldı.Size ancak 1,5 ay sonrasına rezerv yapabilirim.
-Nassı yaaa:/ :/

Angutluğumu düşünebiliyor musun:)
Dayımla otobüste yer bulduk zar zor,çünkü göreve başlamam gerekiyor.Uçakla 1 saat 15 dkda alınacak yolu 21 saatte gitmiştik.Aslında yol o kadar sürmüyor ama dur kalk dilenci vapuru gibi,hele doğuda jandarma kontrolleriyle falan uzun ve yorucu bi yolculuk yapmıştık.Kıçım nasır tutmuştu valla:)

Bi de orada şehirli biriyle karşılaşınca yurt dışında bi Türk bulmuş kadar seviniyorduk.Hele biraz toyluğu atıp kaşarlanınca:)Yeni gelenlere ablalık yapmaya,oraların sahibiymiş gibi ahkam kesmeye de başlıyorduk:)

Heyyyyy gidi hey,ne günlerdi be.Seninle meslekteki ilk günlerimi yaşıyorum be çekirgem;)

Biyonikkedi