13 Haziran 2008 Cuma

Alan Taraması

Karneleri verdikten sonra birinci sınıfa öğrenci yazmak için köy evlerini paylaşarak 4 gruba ayrıldık. "Alan taraması" bu demek; öğrenci kaydı için aileleri ziyaret etmek. Köydeki her evde yaşı gelen çocuğu okula yazdırma alışkanlığı tam olarak oturmadığından her sene bu faaliyeti yapıyoruz. Öğrencilerimiz de köyü tanımamızda bize yardım ediyor. Kimi aileler, kız-erkek ayrımı gözetmeksizin, çocukları hiç hayatta değilmiş gibi davranabiliyorlar; "yok" diyorlar, "okula gidecek çocuğumuz yok". Tabii bizim öğrenciler durur mu, gelip kulağımıza fısıldayıveriyorlar "Var hocam, iki tane var hem de, göndermiyorlar." Bu bilgilere dayanarak yapılan ısrarlar sonucunda çocukları olduğunu kabul ediyorlar. 14 yaşını geçen çocuklar için maalesef yapabileceğimiz bir şey yok. 14 yaşını geçmeyenler içinse bakanlık bu sene yeni bir uygulama başlattı: Yetiştirme Sınıfları. Bu sınıflarda ilköğretime hiç başlamamış ya da okulu yarım bırakmış çocuklar hızlandırılmış dersler alarak normalden kısa sürede ilköğretim diploması edinebilecekler. İşte bu alan taramasında en çok yetiştirme sınıflarını anlattık. Gelecek eğitim-öğretim yılında ilgi göreceğini umuyoruz. Birinci sınıfaysa köydeki bütün 7 yaş çocuklarını yazdık. Bir eğitim-öğretim yılını daha böyle kapattık.

4 yorum:

etki alanı dedi ki...

ne kadar zor bir işi başarmışsınız...Yürekten kutluyorum...
Kadınlarımız hala adamdan sayılmıyor...Kapanarak yaptıkları eylemlerle de gittikçe yok olduklarının farkına varamıyorlar....
Konu uzun...
Sevgiyle kalın..
TüTü

Suricata dedi ki...

TüTü,
Yorumunuzu geç yayınladığım için özür diliyorum. Tatilde internetle pek aram olmuyor. Eylülde bloguma geri döneceğim. Sizinle aynı görüşleri paylaştığımı da belirtmek isterim.
Sevgiler...

Adsız dedi ki...

nerelerdesin?merak ediyorum neler yasaniyor orda:)yazilarini keyifle okumayi ozledim
Esra

Suricata dedi ki...

Esra,
Haklısın, arayı çok uzattım. Hem canım pek yazmak istemedi hem de uğraşmam gereken bi' şeyler vardı.
En kısa sürede geri döneceğim.
Sevgilerle..