12 Nisan 2007 Perşembe

Her Yerde Asker Var

Buraya ilk geldiğimde en çok garipsediğim şeylerden biri yolda sık sık kimlik kontrolu yapılması ve her yerde asker olmasıydı. Şimdi o kadar alıştım ki onları fark etmiyorum bile. Sanki çok normal bir şeymiş gibi geliyor. Yani kasap, ayakkabıcı, asker gibi. Burada her okul bir taburun koruması altında. En ufak bir sorununuz olunca onlardan yardım isteyebiliyorsunuz. Sorun derken, bazen okula perde bulmak da sorun olabiliyor. Komutan bulduruyor hemen. Arada bir gelip okulu yokluyorlar. 'Nasılsınız?', 'İyi misiniz?', 'Bir sorun var mı?' diye soruyorlar. Bu, iyi bir şey çünkü Milli Eğitim Müdürlüğü maalesef pek ilgili değil.



Burada telefon hatları, dolayısıyla internet sık sık kesiliyor. Bazen tüm gün gelmediği oluyor. Her gün bloga yazmak istiyorum ama internet yok. Söylentiye göre dağda bir operasyon olduğunda hatlar gidiyormuş. Onun dışında terör konusunda günlük yaşamımıza yansıyan bir şey yok. Yine de insan çekiniyor. Özellikle son zamanlarda mayın korkusu aldı bizi. Olduğundan değil de olma ihtimalinden korkuyor, eskiden gezmeye gittiğimiz yerlere son 1 aydır gitmiyoruz. Ya da köye giderken servisin geçtiği yolun bir kısmı toprak (aslında tüm yollar mayın döşenmesin diye asfaltlı), orada tedirgin oluyorum. Ve bana bunu düşündürten de haberler. Kimbilir yakınlarımızın, burada olmayanların aklına neler geliyordur. Dediğim gibi şahit olduğumuz bir olay yok (olmasın da zaten), şehir merkezinde her şey normal. Herkes ekmek derdinde.



Hiç yorum yok: