28 Nisan 2007 Cumartesi

İlim Sever Eşek Arıları

Bizim okul köyün hemen yanı başında; bir yandan da tarlaların içinde. Haliyle her an her türlü böcekle karşılaşabiliyoruz. Şimdiye kadar okulumuzda öyle büyük akrep, yılan vakaları yaşanmadı; ama, öğrenmeye meraklı pek çok eşek arısıyla tanışıldı. Benim dersime hiç girmemişlerdi, sonunda bugün bir tanesi girdi. Çekindiğimi çocuklara çaktırmamaya da çalıştım ama ben arıya bakınca tahmin ettiler tabii. Bizim çocuklar köy çocuğu olduğu için börtü böceğe pek alışık, öylece durdular yerlerinde. Ufak tefek olanlardan bir tanesi de ben söylemeden sakince ayağa kalktı. Çıplak eliyle arıya bir tane çaktı. Arı yere düşüp öldü. Öğrencim de taş alıp atıyormuş gibi onu alıp bahçeye fırlattı, sıkıla sıkıla yerine oturdu. Her şey o kadar sakin gerçekleşti ki! Sessiz film gibi. Bense bütün bu olanları gülümseyerek izledim.

Hiç yorum yok: