10 Şubat 2007 Cumartesi

Atama Sonuçlarının Açıklandığı Akşam

ÖN BİLGİ: Devlet okullarında öğretmen sıfatıyla çalışmak isteyenler önce her yıl Temmuz ayında yapılan Kamu Personeli Seçme Sınavı’na (KPSS) girerler. Bu sınavlardan aldıkları puanla, listesi yayınlanan boş kontenjanlı okullardan kendi branşlarına göre 20 tercih yapabildikleri bir başvuru-tercih formunu doldurur ve İl Milli Eğitim Müdürlükleri’ne teslim ederler. Tercih formunda bir de 21. seçenek vardır. Bu seçenek, tercih dışı yerleştirme isteğinde bulunulup bulunulmadığını belirtir. Aday eğer 21. tercihi de işaretleyip kendi tercihlerine yerleştirilemezse bakanlık, onu kurayla ülkenin herhangi bir yerinin herhangi bir okuluna atama yetkisine sahiptir.

Gergin bir bekleyişle geçen günün on yedinci saatinde atama sonuçlarının açıklandığı ekrana bakakaldım. 21. tercihten doğuda bir yerin bir ilçesinin acayip isimli bir köyüne atanmıştım. Sonucu yanımda bulunan anneme söyledim. Yutkundum. Kalktım, evin içinde şöyle bir dolaştım. Geri geldim, bir daha ekrana baktım. Hala aynı şey yazıyordu. Gözlerimi kaçırıp yine baktım, değişmedi. Şaşkınlığımı üzerimden atar gibi olunca annemle evdeki yol haritasını çıkardık. Şehir 1/1.800.000 ölçekli haritada bile çok uzak, tuhaf ve korkunç görünüyordu. Oturduğumuz yerle arasındaki mesafeyi ölçtüm. Oluşturmak için beş gün uğraştığımız listedeki yerlerle arasındaki mesafeyi de ölçtüm. Çok uzaktı. Şansıma hem küstüm hem de kızdım.

Sınav sonuçlarının açıklandığı akşamlar, yakınlar ve akrabalar büyük bir merakla telefon ederler. Sonucunuz kötüyse konuşmak istemezsiniz. Ben de o an yok olmak istedim ama telefonum buna izin vermedi. Doğruyu söylemek gerekirse, o akşam kimlerle ne konuştuğumu pek hatırlamıyorum. Ama sanırım hemen herkese “büyük ihtimalle gitmeyeceğim” demiştim.

Gece boyunca da başka kariyer planları yaptım. Üzüldüm, kızdım. Kızdım, üzüldüm.

Hiç yorum yok: