20 Nisan 2008 Pazar

Kürtçe - 1

Öğrencilerim, kendi aralarında ister istemez Kürtçe konuşuyorlar. Anlamadığım için sorun oluyor. Aralarında bir anlaşmazlık olsa kim haklı kim haksız bilemiyorum. "Öğreatmanii, o bana küfür söyledi." Söyledi mi gerçekten? Ben de bu duruma şöyle bir çözüm ürettim:

Ben: Şimdi çocuklar düşünün, ben yabancı bir arkadaşımı sınıfa getiriyorum. Size bakıyoruz, dönüyoruz, kendi aramızda bir şeyler konuşuyoruz. Tekrar size bakıyoruz, dönüyoruz, konuşuyoruz. Sonra bir daha bakıyoruz, konuşuyoruz. Hoşunuza gider miydi?
Öğrencilerim: Gitmezdi öğreatmanii.
B:Gitmezdi, evet. Öyle olmasa bile sizin hakkınızda konuşuyormuş gibi olurduk. Peki ikimiz konuşurken tartışmaya başladık, siz bizi ayırmaya çalışıyorsunuz. Kimin haklı olduğunu tam olarak bilebilir miydiniz?
Ö: Bilemezdik öğreatmanii.
B: O zaman yalnızca birbirimizin bildiği dillerde konuşalım, tamam mı?
Ö: Tamam öğreatmanii. Yani İngilizce, Türkçe.
B: Aslında sadece İngilizce konuşmanızı isterim.
Ö: Vıyyy. Yapamayız öğreatmanii.
B: Yaparsınız, biraz daha zaman geçsin, yaparsınız. Şeyy, ben Fransızca bilmiyorum. Fransızca konuşmayın sınıfta, olur mu?
Ö: (Kıkır kıkır gülerek) Bilmiyoruz ki öğreatmanii.
B: İtalyanca da konuşmayın, Japonca da, Yunanca da. Anlaştık mı?
Ö: Anlaştık öğreatmanii.

Doğuda görev yapan öğretmenlere tavsiye ederim; bayağı işe yarıyor.

7 yorum:

thrak dedi ki...

Fransızca konuşmayın sınıfta çocuklar :D güzel yöntem...
bak bide fransız kalma espirisini biliyolarsa onu da ekleyebilirsin ;)
bende erkek öörencilerimle sorun yaşıyorum ama cin gibiler valla ne yöntem ne taktik söküyo. ama ingilizce konusunda da cin gibiler maaşallaa.. eh gülün dikeni heralde yada her neyse..
kolay gelsin ;)

Mustafa

Adsız dedi ki...

bugünkü öğlen tatilim bu blog sayesinde çok anlamlı geçti.
teşekkürler.
kolay gelsin.
Zeynep/Ankara

Suricata dedi ki...

Musti,
Doğru diyorsun, derste cin gibi olunca çocukların başka cinlikleri gözüne batmıyor insanın.

Zeynep Hanım,
Bloguma hoşgeldiniz. Sizi daha sonra da görmek isterim. Güzel sözleriniz için asıl ben teşekkür ediyorum.

Dikkat! biyo var ! dedi ki...

Süper yöntem!
Şu senin "öğreatmanii"ler çok şanslı biliyorsun değil mi:)

Suricata dedi ki...

:) Duygulandım. Teşekkürler Biyo.

Asortik Krep dedi ki...

Sizi yeni keşfettim :) Geç oldu, farkındayım..
Takdir ediyorum sizi çünkü çoğu kişinin cesaret edemeyeceği bir şey yapıyorsunuz..

Suricata dedi ki...

Asortik Krep,
Geç olsun, güç olmasın :) Bloguma hoşgeldiniz.