3 Nisan 2008 Perşembe

Ocakbaşından Öte

Sahibini aylarca şef garson sandık. Her içeri girdiğimizde 'hoşgeldiniz' deyip yer gösterdi. Siparişlerimizi de her zaman o aldı. Kılığı, konuşması düzgün, basbayağı efendi bir adamdı. Sahibi olduğunu öğrenince ona daha çok saygı duyduk.

Efendi sahipli bu yer, ilçenin en gözde mekanı. Gariptir, yalnızca memur kesimi gidiyor. Sanırım farkı da buradan kaynaklanıyor. Yemekleri iyi ama salatası ayrı bir güzel. Salataya soğan koymadıkları için benim ayrıca takdirimi kazandılar. Seçeneğimiz bol olsa da 'Yemeğe çıkalım.' deyince içimizden başka bir yere gitmek gelmiyor. 17:00-20:00 arası boş masa bulması zor. Boş masa bulamayınca neredeyse yemek yemekten vazgeçiyoruz. Çünkü orası yalnızca yemekleri güzel olan bir ocakbaşı değil aynı zamanda kendimizi güvende hissettiğimiz, sosyal hayatımızın merkezi haline gelmiş yerlerden biri. Tanıdık tanımadık, herkes orada. Tam, "iki insan yüzü görelim"lik mekan. Haftasonu daha eğlenceli.

Mesela, kişi erkek-kız arkadaşıyla ilişkisini duyurmak, resmileştirmek istiyorsa bir cuma akşamı orada başbaşa yemek yemesi yeterli.

Ha, bir de arka tarafında bahçesi var. Bugün gittiğimizde açıldığını gördük. Sezonun ilk açıkhava yemeğini yedik. Çok yemişiz.

3 yorum:

Adsız dedi ki...

sen tam bir eğitimci olmuşsun.
epeydir okumamıştım, nedendir bilmiyorum gözlerim sulana sulana okudum yazdıklarını.
sadece proje bazlı bir araya gelsek de yüzünü getirdim aklıma, sonra yazılarının yanına koydum.
güçlü bir insan profili çıktı karşıma :)
her şey gönlünce olsun ve gittiğin yerde gönlünden geçtiği kadar güzel olsun :)
zfk

Suricata dedi ki...

teşekkür ederim zfk,
çok güzel sözler etmişsin. proje günlerimiz güzeldi. iyi de bi' ekiptik, çabalarımızın karşılığında somut bir şey koduk ortaya.
bir gün birlikte tekrar güzel bir işe imza atmak dileğiyle...

Pilli Petro dedi ki...

her yerde böyle bi favori yer mutlaka oluyor.ama insan bi alıştı mı bi yere gitmeye başka yere gitmek zor geliyor.benim aklıma hemen "ya orda ne yiyeceğim,siparişin ne zaman geleceği belli"durumları gelir yemeğe giderken,illaki bildiğim yere giderim:)
sahibinin mekanı gerçekten sahipleniyo olması da çok güzel,insan daha güvenilir buluyo o zaman.