21 Mart 2007 Çarşamba

'Ben okuma bilmiyem.'

Bugün görevlendirildiğim okulda 6. sınıflarda dersteydim. Dilbilgisi yapıyordum. Tahtaya alıştırma yazdıracaktım. 'Yazısı güzel olanlar el kaldırsın.' dedim, el kaldıran kız öğrencilerden birini çağırdım. Kitabı verip yazacağı yeri gösterdim. Anlamsız anlamsız yüzüme baktıktan sonra 'Ben okuma bilmiyem'. dedi. 'Nasıl??' dedim. 'Ben okuma bilmiyem.' dedi. Olaya şahit olan diğer öğrenciler atıldı: 'Öğreatmaanii, Asım da okuma bilmiyorr, Selahattin de. Sınıfta üç kişi okuma bilmiyor!' Böyle bir şey olacağına ihtimal vermediğim için çocukların okuma-yazma durumlarını incelemek aklımın ucundan geçmemişti. Çocuklar ilkokulda bir şekilde öğrenememişlerdi ve bu böyle sürüp gitmişti.

Tenefüste öğretmenler odasına gidip durumu anlatınca sınıf (ilkokul) öğretmenlerinden biri onlara pek çok kere gönüllü özel ders vermek istediğini ancak çocukların ilgilenmediğini söyledi. Şansımızı bir kez daha deneyeceğiz.

3 yorum:

aqua / ~~denizbahcesi~~ dedi ki...

ah meslektasım hep aynı dert heryerde.
sunu anlayamadım ama okuma bılmıyorda yazısı nasıl güzel?!?

Suricata dedi ki...

:) valla onu ben de anlamadım. öyle tuhaf bir durum ki!

Adsız dedi ki...

ÇANİ BAŞİ merhaba sitenizi bugün keşfettim ve bir solukta okudum.Tam da sizin oraya gittiğiniz tarihlerde ben de doğuda bir yerden kurtuldum 1.5 yılın sonunda!eşim ve kızımdan ayrı geçen 1.5 yıl!sizi okurken anladım ki doğunun heryeri aynı galiba.düğünlerinden askerine kadar.şuanda görev yaptığım okula gelince çocukların Türkçe'yi düzgün konuşması beni öyle şaşırtmıştı ki anlatamam.Şimdi oralarda veya yolda olmalısınız yeni eğitim yılı inş.geçen yıldan daha iyi olur SERÇAVE